توطئه ایجاد جنگ شیعه و سنی در پاکستان خنثی شد

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کشور پاکستان از جمله مناطقی است که غربی ها سعی دارند تفرقه و اختلاف بین گروههای شیعه و سنی را ایجاد کنند. واحد ضد تروریست پلیس پاکستان اخیرا موفق شدند تا با حمله به یک خانه تیمی متعلق به گروهک تروریستی "سپاه صحابه" در پاکستان توطئه ترور تعدادی از رهبران شیعه این کشور را خنثی کند.

بنا بر اخبار رسیده این عملیات در اواخر روز جمعه در منطقه "نور محمد" در کشور پاکستان به انجام رسیده است که در طی آن تعدادی از تروریستهای وابسته به گروهک "سپاه صحابه" به همراه مواد منفجره، راکت انداز، سلاح های هجومی و جلیقه های انتحاری بازداشت شدند.

پلیس پکستان اعلام کرده است که افراد دستگیر شده به برنامه این گروه برای ترور رهبران مذهبی و سیاسی شیعه در پاکستان اعتراف کرده اند. آنها در بازجویی های به عمل آمده اقرار کرده اند که یک لیست از رهبران شیعه پاکستانی تهیه کرده بودند و قرار بوده به زودی موجی از ترور را بر علیه این افراد به راه بیاندازند.

اگر این اتفاق رخ می داد با توجه به هیاهوی رسانه ای غرب، امکان تحریک شیعیان و تلاش غربی ها برای آغاز یک جنگ بین شیعه و سنی قوت می گرفت.

سه نفر از افرادی که در صدر این لیست قرار داشتند عبارت هستند از فیصل رضا عبدی از رهبران حزب مردم پاکستان، سناتور سابق علامه عباس کمیلایی و علامه میرزا یوسف حسین از رهبران شیعه پاکستان.

 


سه رهبر شیعه در لیست ترور


بنا بر اعلام پلیس کلیه رهبران شیعه پاکستان نیز به ترتیب در این لیست ترور قرار داشتند. گروه تروریستی "سپاه صحابه" از جمله خطرناک ترین گروه های تروریستی در کشور پاکستان به حساب می آید که بنا بر اطلاعات موجود دارای پیوندهای گسترده ای با سرویس های اطلاغاتی غرب بوده و از طریق این کشور پشتیبانی میشود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان



موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها: توطئه , ایجاد , جنگ , شیعه , و , سنی , در , پاکستان , خنثی , شد ,

تاريخ : یک شنبه 16 مهر 1391 | 20:23 | نویسنده : یالثارات الحسین |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.